Bogusława
HUBISZ-SIELSKA - altówka
Po ukończeniu z
wyróżnieniem studiów w krakowskiej Wyższej Szkole Muzycznej odbyła studia
uzupełniające u Stefana Kamasy w Warszawie oraz w Monachium u Kim Kashkashian.
Uczestniczyła w festiwalach m.in. Poznańska Wiosna Muzyczna, Spotkania
Muzyczne w Baranowie Sandomierskim, Dni Kompozytorów Krakowskich.
Występowała w wielu miastach i miejscowościach w Polsce, jak również
w Austrii, Czechach, Niemczech, Rosji, Słowacji, Szwajcarii, USA, Wielkiej
Brytanii i Włoszech.
Nagrywała dla Polskiego Radia, Radia Austriackiego a także Radia Nowy
Jork.
Występowała przed kamerami Telewizji Polskiej, austriackiej oraz niemieckiej.
Dokonała nagrań płytowych z muzyką J.B. Vanhala (AP Classic) oraz Rachel
Knobler (Acte Prealable).
Prowadzi również działalność edytorską. Nuty w jej opracowaniu ukazały
się w Polskim Wydawnictwie Muzycznym
oraz Editio
Alto (Niemcy).
Jest członkiem-założycielem Stowarzyszenia Artystycznego Muzyka Centrum
oraz członkiem
Niemieckiej Sekcji Międzynarodowego Towarzystwa Altowiolowego (IVS).
Długoletni pedagog Akademii Muzycznej w Krakowie, od 2001 jest również
Koordynatorem Głównym Konserwatorium Krakowskiego im. Witolda Lutosławskiego.
Mariusz
SIELSKI - fortepian
Studiował w Krakowie
u Ludwika Stefańskiego, Ewy Bukojemskiej i Janusza Dolnego (dyplom z
wyróżnieniem).
Brał udział w licznych kursach mistrzowskich, pracując pod kierunkiem
wybitnych pedagogów
(Alexander Jenner, Rudolf Buchbinder, Eliane Richepin, Fausto Zadra).
Odbył też roczne studia w monachijskiej Hochschule fur Musik.
Występuje jako solista i kameralista, koncertując w kraju i za granicą
- Austrii, Czechach, Francji, Niemczech, Rosji, Węgrach, Słowacji, Wielkiej
Brytanii i Włoszech.
Dokonał - wraz z Żoną - nagrań płytowych.
Prowadzi klasę fortepianu w krakowskiej Akademii Muzycznej.
Głosy prasy:
"...z perlistą
partią fortepianu i bardzo zamaszystymi pociągnięciami smyczka altówki
[...] objawiło się romantyczne muzykowanie z wybijającym się miękkim
kształtowaniem dźwięku przez altowiolistkę [...] pełna uczucia wspólna
gra..."
Münchner Palette nr 9, wrzesień 1989
"...zaprezentowali BHS i MS z głębią muzycznego wyrazu..."
Neuhauser Nymphenburger Anzeiger Nr 30, 23 lipiec 1992
"...utwory
kompozytorów polskich zaprezentował duet BHS i MS w swoich wspaniałych
interpretacjach..."
Sendlinger Anzeiger nr 31, 30 lipiec 1992
"Szczególnym
kąskiem dla miłośników muzyki kameralnej był występ mistrzowskiego duetu
[...]
Obydwoje artyści oddziaływali w swych interpretacjach [...] w sposób
bardzo skoncentrowany i ukazujący swobodę i radość z samego grania [...]
MS ze swoim mocnym uderzeniem i BHS ze swoją marzycielsko-elegijną partią
dobrze wtórowała swojemu partnerowi.[...] W Sonacie c-moll
Feliksa Mendelssohna-Bartholdy zaprezentowali muzycy zespolone granie
szczególnie [...] w trzeciej części piękne muzykowanie [...] z temperamentem
i zaangażowaniem [...] przyjemność dla ucha [...] właściwym punktem
kulminacyjnym była Sonata f-moll [op.49] Antona Rubinsteina [1829-1894]
[...] pianista ze swoim mocnym uderzeniem [...] ale altowiolistka zdołała
się ze swym dźwiękiem przebić.
Po wielkich owacjach wykonali BHS i MS na bis [...] a publiczność zachwycona
dziękowała."
Saale Zeitung, 31 lipiec 1992
"...Szczególnie w pierwszej części [Sonaty Es-dur J.B.Vanhala]
zobrazowali obydwoje muzycy precyzyjną pracę motywiczną, druga liryczna
część była okazja do pełnego wyrazu muzykowania, a trzecia [...] otrzymała
pełne polotu kontury [...] BHS i MS oddali w pięknych barwach marzycielsko-mroczny
charakter I części [Sonaty c-moll F.Mendelssohna-Bartholdy], w drugiej
części odtworzył mistrzowsko [...] MS charakterystyczne dla kompozytora
pasaże [...] w wariacjach części trzeciej stopniowo narastająca dynamika
[...] doprowadziła do romantyczno-ekspresyjnego, brawurowo odtworzonego
punktu kulminacyjnego [...] namiętne i synkopowane rytmy [w trzech utworach
tanecznych kompozytorów polskich] zapanowały w interpretacji polskich
gości [...] Szczególnie ta muzyka zdaje się być bliska BHS i MS..."
Nordfriesische Nachrichten, grudzień 1997
"...wystąpił mistrzowski duet, który tworzą BHS i MS.[...]stylowe
wykonanie i doskonałe
dialogi pomiędzy altówką a fortepianem i młodzieńcza fascynacja muzyką
[...]
Pogranicze, 30 listopad 1999
"...ale
z reguły są one [Sonaty J.B.Vanhala] dobrze skomponowane i bezbłędnie,
efektownie zinterpretowane, nie tracą nic ze swojego uroku [...]
Recenzja płyty CD zawierającej Sonaty J.B. Vanhala - Die Viola Nr 55,
1999/II
"...jej [Rachel Knobler] Elegia na altówkę solo zagrana przez BHS
obrazuje muzycznie jej przeżycia:
obrazuje cierpiąc, a to znów buntowniczo i z pasją..."
Münchner Merkur, 30 kwiecień2001
"... BHS grała [...] wirtuozowsko [...] z pełnią wyrazu [...] wczuwającym
się pianistą MS [...]
Süddeutsche Zeitung/Dachau, 3 maj 2001
"...rzewnym i żałosnym brzmieniem, odpowiadającym tym utworom,
z wielkim mistrzostwem interpretowali BHS i MS..."
Münchner Merkur, 3 maj 2001
"...przez
wywierającą wrażenie grę BHS, która na swojej wioli nadała tym utworom
szczególny charakter i zebrała gromkie brawa. Towarzyszył jej MS ..."
Süddeutsche Zeitung, 3 maj 2001
"...okazało się to dzieło [Sonata Es-dur J.B.Vanhala] technicznie
nie mniej wymagające od innych popularniejszych dzieł współczesnych
wiedeńskiego klasycyzmu [...] mogło się to dzieło [Phantasiestücke op.117
Roberta Fuchsa] w żywej interpretacji krakowskich artystów podobać [...]
z romantyczną tęsknotą [...] patosem i namiętnością [...] na bis pogodnie
[...] zagrali Kreislera..."
Süddeutsche Zeitung, 6 maj 2002
"BHS [...]
wykonując jego [N. Paganiniego] Sonatę D-dur nie tylko pokazała, że
potrafi, ale zrobiła to z prawdziwą wirtuozerią. Przy fortepianie towarzyszył
jej M.S..."
Ziemia Jarosławska, listopad 2002
"...dla tej mrocznej kompozycji [Totenklage Rachel Knobler] znalazła
altówka odpowiednią barwę [...] i atmosferę [...] usłyszeliśmy Reverie
Henryka Wieniawskiego, Romanze Maxa Brucha, jak również jako najważniejszą
Suitę hebrajską Ernesta Blocha przez BHS oraz MS przy fortepianie mistrzowsko
zinterpretowane [...]
Süddeutsche Zeitung, 7 kwiecień 2003
"...Altowiolistka
BHS wykonując wymienione utwory [kompozycje na altówkę solo Rachel Knobler]
chyba dobrze zrozumiała intencje kompozytorki, sugestywnie oddając ich
quasi-wokalny, improwizacyjny charakter [...]
Recenzja płyty z utworami Rachel Knobler w: Muzyka 21 Nr 7(36), lipiec
2003